سفارش تبلیغ
صبا ویژن

«یک جرعه از مسیح»

به مناسبت...

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم

همیشه سلام! الآن که برایت می نویسم، لحظه ها لحظه های غروب است، خورشید قوس نزولش را پیموده کم‏ سو و تاریک می‏ شود و شب را با اهلش تنها می گذارد و مرا با تو.
مانده بودم با تو از چه بگویم؟! در دلم این آیت دوست گذشت: «آی انسان! تو به سوی پروردگارت در تکاپویی، پس او را دیدار خواهی‏ نمود.1»
...! در این زمانه‏ شوم که در زمین غفلت می ‏پراکنند، خبری مهمتر از این شنیده ‏ای؟ خبر از دیداری که سرنوشت حتمی همه انسانهاست. خبر از دیدار با کسی که هم ارحم ‏الرّاحمین است و هم احکم ‏الحاکمین.
راستی، من و تو قرار است خدا را با کدام صفتش ملاقات کنیم؟
در این زمانه‏ی خاکستری که دلها بیشتر از همیشه بوی سنگ می‏دهند و اهل آسمان باور را در زمین جیره‏بندی کرده‏اند هنوز پیدا می شوند آدمهایی که نور ایمان در دلشان سوسو می‏زند و همین کفایت می‏کند از برای آن که به گوش جان بشنوند: «برای آنها که ایمان آورده‏اند، آیا گاه آن نرسیده تا دلهایشان از یاد خدا و آنچه از حق نازل شده به فروتنی افتد؟2» و بشنوند: «ای کسانی که باور کرده‏اید! باور کنید...3»
...! تو از همان آدمهایی و دلت از همان دلها، گوش جانت هم همان صدا را می ‏شنود؛ که اگر غیر از این بود، آن غم غریب که در سینه داری با شنیدن نغمه اذانی در دیده ات آب نمی ‏شد و دلت از نام مسیح و مریم و فاطمه نمی ‏لرزید.»
گوش می کنی؟ صدای اذان می‏آید.
الله اکبر، خدا بزرگتر است.
خدا بزرگتر است، از غمی که در سینه‏ات سنگینی می ‏کند، از بغضی که در تنهایی سراغت را می ‏گیرد و در راه گلویت می‏ نشیند، از سکوتی که لبهایت را می‏ بندد. خدا بزرگتر است، از آبرویی که می ‏رود، از حریمی که شکسته می‏ شود، از دلی که به درد می‏ آید. خدا بزرگتر است، از همه ترسها، ناامیدیها، حیرانیها، از همه غفلتها، بی خبریها، شادیها، لذّتها. خدا بزرگتر است، از هر چه به آن دل بسته‏ایم، از هر چه به آن عادت کرده‏ایم. خدا بزرگتر است، از تمام نافرمانیها و ناسپاسیها. خدا بزرگتر است، از هر چه سدّ راه تکاپوی انسان می ‏شود. خدا بزرگتر است و مهربانتر و بخشاینده‏تر، از آن که توبه‏ بندگان کوچکی مثل ما را نپذیرد و دستمان را نگیرد. خدا بزرگتر است و هیچ چیز جز او پرستیدنی نیست.
...! در زندگی گهگاه نسیمهایی از جانب خدا روح را می‏ نوازند، نسیمها نشانه‏های رحمت ویژه خدایند که هر کسی از آن بهره ندارد. نسیمها می ‏وزند تا تو بدانی خدا تو را بسان دیگران نمی‏ خواهد. نسیمها می ‏وزند تا تو خود را در معرض آنها قرار دهی و از آنها روی نگردانی. نسیمها می ‏وزند، یعنی که: «او با شماست، هر جا که باشید.4» یعنی که: «ای بندگان من که به خویش ستم کرده‏اید! از رحمت خدا ناامید نشوید، خدا همه ی گناهان را می‏ بخشد، که او آمرزنده است و مهربان.5» یعنی که: «من نزدیکم، دعای دعا کننده را اجابت می‏کنم وقتی که مرا می‏خواند، پس باید دعوت مرا بپذیرند و مرا باور کنند، باشد که به سعادت رسند6.»...


 

1-انشقاق : 6           2-حدید : 16           3-نساء : 136           4-حدید : 4           5-زمر : 53           6-بقرة : 186


+ نوشته شده در پنج شنبه 87/1/15ساعت 7:0 عصر توسط خراباتی نظرات ( ) |